E-imza Nedir, E-imza, 5070 Sayılı Kanun gereğince ıslak imzaya eşdeğer nitelikte olan, elektronik ortam üzerinde yer alan bir belgenin üzerine eklenerek imzalayan kişinin kim olduğunun belirlenmesi amacıyla kullanılan bir veri türüdür. Ancak e-imza, ıslak imza gibi yalnız bir tür imza değildir. Bununla birlikte harf, karakter ve sembollerden meydana gelen, herhangi bir olayla ilgisi olan tarafların kimliklerinin doğruluğunun tespit edilmesi maksadıyla kullanılan sayısal bir veri olmaktadır. İmza atılmış olan metine göre de farklı şekillerde olması mümkündür. Hukuken ıslak imzaların bütün hepsine karşılık aynı geçerliliği sahip olan  e-imza, yalnızca veraset ve intikal, evlenme veya üçüncü tarafların şahit olmasının gerek olduğu emlak alım satımı gibi hallerde geçerliliği yoktur. Bunların haricinde kalan hallerde söz konusu elektronik veriler senet olarak göz önüne alınacak ve aksinin ispatı sağlanana dek kesin kanıt şeklinde kabul görecektir.

E-İmza Nasıl Alınır?

e imza nasil alinir
E-İmza Nasıl Alınır?

E-imza, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunun onaylı Elektronik Sağlayıcıları tarafından verilmektedir. Kurumsal ve bireysel olarak iki farklı elektronik imza çeşidi bulunmaktadır.

Bireysel ve Kurumsal E-İmza Başvurusu için Gerekli Belgeler Nelerdir?

Bireysel ve Kurumsal E Imza Basvurusu icin Gerekli Belgeler Nelerdir
Bireysel ve Kurumsal E-İmza Başvurusu için Gerekli Belgeler Nelerdir?

Bireysel E-imza almak için gereken belgeler şu şekildedir:

  • -Başvuruyu yapan kişinin üstünde T.C. kimlik numarası açık şekilde yazan nüfus cüzdanı, pasaport, sürücü belgesi gibi fotoğraf bulunduran ve geçerli resmi olan kimlik belgesinin aslı,
  • -Nitelikli Elektronik Sertifika taahhütnamesi ve başvuru formu.
Sakal nasıl çıkar ? Sakal Çıkarma Kürü İbrahim Saraçoğlu

Kurumsal E-İmza almak adına gereken belgeler şu şekildedir:

  •  – Ticaret Sicil Memurlukları içinden son 6 aylık zaman diliminde alınan faaliyet belgesinin aslı,
  • -Başvuru yapan kişinin, üstünde T.C. kimlik numarasının açık şekilde yazdığı nüfus cüzdanı, pasaport, sürücü belgesi gibi fotoğraflı ve geçerli resmi kimlik belgesinin aslı,
  • -İmza sirkülerinin fotokopisi,
  • -Nitelikli Elektronik Sertifika taahhütnamesi ve başvuru formu.

Elektronik İmza Nasıl Kullanılır?

Elektronik Imza Nasil Kullanilir
Elektronik İmza Nasıl Kullanılır?

E-imza aldıktan sonra bunu çalıştırmak adına hangi uygulamada kullanılacaksa o uygulamaya yazılımın kurulması gerekmektedir. Söz konusu yazılımı, size e-imza ile beraber gönderimi yapılan CD veya diğer medya araçlarının içerisinde bulmanız mümkündür. Kurulumunu yapmış olduğunuz program ile sertifikanıza giriş yapmanız artık mümkün hale gelir. Artık imzanız kullanılabilir duruma gelmiş olacaktır. 

Elektronik İmzanın Kullanıldığı Yerler Nerelerdir?

Elektronik Imzanin Kullanildigi Yerler Nerelerdir
Elektronik İmzanın Kullanıldığı Yerler Nerelerdir?

E-imza, kamusal ve ticari alanlarda kullanım yerleri şu şekildedir:

  • -ÖSS, KPSS, LES, pasaport vb. gibi tüm başvuru türlerinde,
  • -Kurumlar arasında yapılan haberleşmelerde,
  • -Sosyal güvenlik uygulamalarında,
  • -Sağlık konusunda oluşturan uygulamalarda,
  • -Vergi ödemelerini yapma da,
  • -Elektronik ortamda oy vermede,
  • -İnternet bankacılığı kullanımında,
  • -Sigortacılıkta,
  • -Kağıt kullanımı yapılmayan ofislerde,
  • -E-sözleşmelerde,
  • -E-siparişlerde kullanılmaktadır.

Share.

Çeşitli Forum siteleri ve Blog sitelerinde editörlük yaptıktan sonra Artık Bu blogda uzman olduğum alanlarda yazılar yazmaya başladım. Burada Özellikle Rüya tabirleri konusunda ve diğer konularda araştırıp öğrendiğim alanlarda paylaşımlar yapmak ve öğrendiklerimi daha çok kişinin öğrenmesini sağlamak beni çok mutlu ediyor.

Leave A Reply