Tapu Devri Nasıl Yapılır (Ev Alırken ve Satarken Yapılması Gerekenler)

Uzunca bir süredir sizlere yazı paylaşmıyordum bugün çevremde emlak işleri ile ilgilenen bir yakınımdan rica ettim sizlere güzel bir yazı hazırladık merak ettiklerinizi konu altından sorabilirsiniz.

Merhabalar. Bu gün yazımın konusu Gayrimenkul Satışı için yapılması gerekenler.
Bir gayrimenkul’ünüzü satmak istiyorsunuz. Hazırlamanız gereken evraklar ve işleyiş şeklini anlatmak isterim.
Konut Satışında Hazırlanması gereken Evraklar
SATICI :
– Tapu Fotokopisi
– Nüfus Cüzdanı Fotokopisi veya Pasaport (Ehliyet kabul edilmez)
(Fotokopinin Altına İkametgah adresi ve Telefon)
– 1 Adet Fotoğraf
– Belediye Emlak Beyanı (Rayiç Bedel) Konutun Asgari Satış Bedeli
– Deprem Sigortası (DASK)
Kat Mülkiyetli Konutta ZORUNLU
Kat İrtifaklı tapuda zorunlu değildir.

ALICI :
– Nüfus Cüzdanı Fotokopisi veya Pasaport (Ehliyet kabul edilmez)
(Fotokopinin Altına İkametgah adresi ve Telefon)
– 2 Adet Fotoğraf
Evraklar hazırlandıktan sonra Satıcı Tapu Sicil Müdürlüğüne müracat eder. Müracat’ta Alıcı’nın olması zorunlu değildir. Müracatta sıra numarası alınır, Sıra geldiğinde evrakları ilgili memura verilir. İlgili Memur Tapu talep formu düzenler ve size sms mesajı gelir. İlgili tapu bilgilerinin olduğu (Ada,Parsel,Kat gibi) Akabilinde Tapu Harçları ilgili bankaya yatırılmasını ve harçlarını yatırdıktan sonra belirlenen saatte tapu dairesinde SATICI-ALICI bulunmasını belirten mesaj daha gönderileceğini söylerler. İkinci Sms geldiğinde Bankaya Tapu Harçları yatırılır. Tapuya gitmezden önce Para Alış-verişinin yapılması yada imza saatinden önce Satıcıya ödenecek para sayılması için yarım saat öncesinde tapu dairesinde bulunulması gerek. Yatırılan Tapu Harç Makbuzlarından Alıcı-Satıcı olarak birer fotokopisini çektirmenizde fayda vardır. Tapu randevu saatinde müracata ALICI-SATICI birlikte gelir ve MUTLAKA NÜFUS CÜZDANI Aslı ibraz etmek zorunludur. Akabilinde Tapu memuru Satış işlemi için imzaya çağırır. Ardından şu söcüğü kullanır. …….İli, …… İlçesi, ….. Mahallesinde Kat ve Daire numarasını ………….. TL Bedelle ……….(satmak isteğinizi ve kurumumuza müracat etmiş bulunmaktasınız. Tapu üzerinde her hangi ipotek-temlik yada haciz olmadığını, Satıcı ve Alıcıya Aranızda borç alacak olup-olmadığını sorar. Bir sorun yok ise Önce satıcıya Sonra Alıcıya imzalatılır. İmza işleminden sonra 10-15 dakika sonra Tapu kütüğüne yevmiye numarası kayıt numarasını yazılı TAPU SENETİ tanzim edilir ve Alıcı’ya Teslim edilir. Bu işlem ile tapu devri yapılmış olur. Sonrasında Alıcı veya Satıcı Belediye Emlak müdürlüğüne gidilir ve Satıcı Konutu Sattığını Alıcı ise konutu aldığını beyan eder. Belediye Emlak müdürlüğündeki görevli yeni tapunun fotokopisini ve Alıcının Nüfus Cüzdanı Fotokopisini ve Telefon numarasını alır. Alıcı tarafına Emlak kaydı yapılır. İçinde bulunduğu yıl Emlak vergisi Ödemesi çıkmaz bir sonraki yıllarda ise Emlak vergisi ödemesini yapmaya başlar.
Konut’u Satan’a ve Alana Hayırlı uğurlu olsun…

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.